也許是純真我才會走到這裡,不然我現在可能世故的在上班


這是今天看了一半janis joplin的傳記"Buried AliveIn Blues"

所體會到的感想

我們都需要愛以及被愛

janis joplin用自己的方式去體驗

長的滿臉痘疤,胖子

她嗑藥,不修邊幅,淫亂

用我們所不能理解的方式去體驗生活

當然

這樣的結果是在迷樣的27歲死於用藥過度


但她的童年就跟你我一樣

乖巧可愛,天真活潑,還有點小聰明


或許是社會大環境的影響

或是生長環境

使他看不清自己


但她就是與眾不同

天生的頑固讓他以自己的方式

硬闖

她也曾經決定再也不吃藥當個正常的人



也許也因為他對命運的不服從或是它的純真

讓她甘心用迷幻昇華她的聲音

但是其實她的心理的巨大衝突完全沒有停過


我沒有看完這本書

因為她被新媽媽拿去看了


但也無所謂,在看之前,我已經崇拜他很久了

崇拜,是的,在她的面前我只能說崇拜

我永遠沒有那種毅力

浪打上來,我就隨波逐流了

也可能是環境的關係,讓我不敢勇敢

但是"純真"是我慶幸我還有保留到一點點的



很好騙,反應慢,為了別人認為不必要的小事傷神

雖然對其他人來說這是不夠成熟的

但我可以很輕易的相信










她說"在舞台上我和所有觀眾做愛,下台後,我獨自一人"


至少我們都擁有那麼一點幸福,不是嗎?






"Janis Joplin的歌好不好聽?

這實在是見仁見智。歌唱得好聽的,

古今中外實在多不勝數,但是唱得出自己風格又跳脫

「人類既有模式」就不多見了;儘管她歌聲後的背景,

只是二流樂手錄的伴唱帶,或是一段不對稱節奏的打字機喀答聲!"

"音樂一放出來,原本以為拿到的是蘋果西打,結果錯拿了威士忌,

一口灌下,只有錯愕的一個字:「嗆!」"--- 活埋藍調裡 序 高曉瑩


--

這是他最需要愛的一首歌

仔細的嚼嚼歌詞

妳會發現

她就裸身的站在你面前


Janis Joplin - Kosmic Blues




Time keeps movin' on
Friends they turn away
I keep movin' on
But I never found out why
I keep pushing so hard the dream
I keep tryin' to make it right
Through another lonely day, Whoaa.

Dawn has come at last
Twenty-five years, honey just in one night, oh yeah.
Well, I'm twenty-five years older now
So I know we can't be right
And I'm no better baby
And I can't help you no more
Than I did when just a girl.

Aww, But it don't make no difference babe - no, no
And I know that I could always try.
It don't make no difference babe, Yeah
I better hold it now
I better need it, Yeah
I better use it till the day I die - whoa I

Don't expect any answers dear,
For I know that they don't come with age - no, no.
Well ain't never gonna love you any better babe.
And I'm never gonna love you right
So you'd better take it now - Right now.

Oh! But it don't make no difference babe, Hey-yeah
And I know that I could always try.
Well-there's a fire inside of everyone of us
You'd better need it now
I get to hold it, yeah
I better use it till the day I die.

Don't make no difference babe - no, no, no
And it never ever will, hey
I wanna talk about a little bit of loving ya
I get to hold it babe
I'm gonna need it now
I'm gonna use it - Say aaaah

Don't make no difference babe, yeah
Ah hon I hate to be the one.
I said you're gonna live your life
And you're gonna love your life
Or babe, someday you're gonna have to cry.
Yes indeed - Yes indeed - Yes indeed
Ah baby, yes indeed.

I said you - you're always gonna hurt me
I said you're always gonna let me down
I said everywhere - Every day - Every day
And every way - Every way.
Ah honey won't you hold on to what's gonna move.
I said it's gonna disappear when you turn your back.
I said you know it ain't gonna be there
When you wanna reach out and grab on.

Whoa babe,
Whoa babe,
Whoa babe,
Oh but keep truckin' on.
Whoa yeah,
Whoa yeah,
Whoa yeah,
Whoa,
Whoa,
Whoa,
Whoa,
Whoa...















龍二哥偷看我網誌要留言啦
arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 needbackup00 的頭像
    needbackup00

    needbackup00的部落格

    needbackup00 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()